Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » новини » Розпочато роботи з посилення несучої здатності дорожнього одягу міжнародної траси Київ – Харків – Довжанський

Розпочато роботи з посилення несучої здатності дорожнього одягу міжнародної траси Київ – Харків – Довжанський

Триває поточний середній ремонт зношеної ділянки автодороги загального користування державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський, км 672+600 – км 676+300, розташованої у Слов’янському районі Донеччини.

Довгоочікуваний ремонт розпочато з найпроблемнішої ділянки міжнародного автошляху, прокладеної на перезволожених і заболочених ґрунтах. Для її відновлення, а саме посилення несучої здатності дорожнього одягу, буде задіяно спеціальну техніку – ресайклер (відносно новий для вітчизняної дорожньої галузі тип машин, який поєднує в собі функції дорожньої фрези та самохідного ґрунтозмішувача).

На відміну від традиційного методу відновлення дорожнього одягу (зняття методом фрезерування застарілого асфальтобетонного покриття; а згодом влаштування вирівнюючого та верхнього шарів із гарячої асфальтобетонної суміші)метод холодного ресайклінгу має безперечні переваги: застаріле асфальтобетонне покриття подрібнюється, «спушуючи» верхній шар на глибину (у даному випадку) не більше 13 см; після чого до подрібнених фракцій додається кам’яний матеріал, цемент та бітумна емульсія, створюючи у дорожньому одязі додатковий шар (у даному випадку) товщиною 22 см.

Отримана органо-мінеральна суміш, яка згодом посилить несучу здатність дорожнього одягу, розрівнюється автогрейдером і ущільнюється котками. (Нагадаємо, «індивідуальний» склад органо-мінеральної суміші визначено експертами ДП «Державний дорожній науково-дослідний інститут ім. М.П. Шульгіна».)

Отже, конструкція відновленого дорожнього одягу матиме:

  • існуючий дорожній одяг;
  • шар для посилення несучої здатності дорожнього одягу (з органо-мінеральної суміші);
  • вирівнюючий шар з асфальтобетону;
  • верхній шар з щебенево-мастикового асфальтобетону.

З метою зниження вологи ґрунту земляного полотна буде виконано роботи з водовідведення (влаштування дренажу) та укріплення узбіч автошляху.

Як повідомлялось раніше, цьогоріч поточним середнім ремонтом буде відремонтовано 3,7 км автошляху М-03 Київ – Харків – Довжанський, з яких 800 м – методом холодного ресайклінгу. Вартість робіт становить близько 17 млн грн. За результатами конкурсних торгів підрядною організацією визначено ТОВ «ПДБК».

Додамо, що окрім поточного середнього ремонту, на закритій для руху транспорту ділянці автодороги М-03 Київ – Харків – Довжанський, км 675+378, розпочато будівництво мосту через р. Казенний Торець, зруйнованого внаслідок вибуху в 2014 році.

Прес-служба САД у Донецькій області