Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » новини » Поточний середній ремонт: «заболочену» ділянку дороги Добропілля – Лиман буде відновлено технологією холодного ресайклінгу

Поточний середній ремонт: «заболочену» ділянку дороги Добропілля – Лиман буде відновлено технологією холодного ресайклінгу

Науковці ДП «ДерждорНДІ», на замовлення Служби автомобільних доріг у Донецькій області, підготували рекомендації щодо порятунку автодороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля – Красний Лиман.

Кілометрова ділянка дороги розташована у Слов’янському районі, за маршрутом Слов’янськ – Райгородок, у напрямку Лиману (адресна прив’язка: км 75+780 – км 76+780). Автодорога III категорії (з низьким модулем пружності) має значні руйнування проїзної частини та потребує удосконалення методів і технологій поточного середнього ремонту.

Головна причина руйнування автошляху, окрім наявної інтенсивності руху та навантаження великовагового автотранспорту, – геологічні умови місцевості: ділянка дороги проходить по заболоченій території з підвищеною вологістю ґрунту. Тому лише заміна асфальтобетонного покриття принципово не розв’яже проблеми прогресуючої руйнації.

Отже за висновками фахівців, для забезпечення необхідного коефіцієнту міцності, дорогу доцільно відновлювати технологією холодного ресайклінгу. Сучасний метод дозволяє посилити несучу здатність дорожнього одягу за рахунок влаштування додаткового шару зі спеціальної органо-мінеральної суміші. Додатковий шар, який улаштовується поверх існуючого дорожнього одягу, стає своєрідною міцною основою для подальшого влаштування верхніх шарів покриття.

Додамо, що «індивідуальний» склад органо-мінеральної суміші  (відсоткове співвідношення фрезерованого матеріалу, нового кам’яного матеріалу, цементу та води) визначено київськими фахівцями на основі досліджень, зокрема, вивчення кернів конструкції дорожнього одягу: товщини та зернового складу наявного дорожнього моноліту, якості в’яжучих матеріалів, ущільненості земляного полотна та відсотка вологості.

Крім того, для забезпечення максимального захисту земляного полотна від перезволоження, на об’єкті будуть виконані роботи з улаштування ефективної системи поверхневого водовідведення.

Таким чином, конструкція відновленого дорожнього одягу матиме:

  • новий верхній шар з щебенево-мастикового асфальтобетону;
  • новий вирівнюючий шар з асфальтобетону;
  • додатковий шар для посилення несучої здатності дорожнього одягу (з органо-мінеральної суміші за індивідуальним складом);
  • існуючий дорожній одяг.

Нагадаємо, торік технологією холодного ресайклінгу було відремонтовано «заболочену» ділянку міжнародної траси М-03 Київ – Харків – Довжанський, км 673+682 – км 674+500. Науково-технічний супровід поточного середнього ремонту здійснювали фахівці Державного підприємства «Державний дорожній науково-дослідний інститут ім. М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ»).

ФОТОГАЛЕРЕЯ

Оголошення про проведення відкритих торгів із поточного середнього ремонту а/д Т-05-14 Добропілля – Красний Лиман, км 75+780 – км 76+780.   

Прес-служба САД у Донецькій області