Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » новини » Донеччани першими в Україні відпрацюють технологію ремонту застарілих монолітних цементобетонних доріг

Донеччани першими в Україні відпрацюють технологію ремонту застарілих монолітних цементобетонних доріг

Дорожників Донеччини без перебільшення можна назвати першопрохідниками, адже до цього часу країна не мала практичного досвіду ремонту монолітних цементобетонних доріг, побудованих за радянських часів нашвидку для транспортного сполучення між промисловими містами.

На даний час технологію відпрацьовують на об’єкті капітального ремонту Н-32 Покровськ – Бахмут – Михайлівка між Мирноградом та Костянтинівкою (від с. Нова Полтавка у напрямку Костянтинівки). Загальна довжина ремонтуємої ділянки – 17 км.

Для капремонту ТОВ «Славдорстрой» придбав унікальну дорожню спецтехніку – Impactor 3000H. Відео Служби автодоріг

Під час капремонту шляховики мають вирішити кілька завдань:

  • максимально раціонально використати старий, але міцний будматеріал, тобто роздрібнити (дефрагментувати) монолітну цементобетонну плиту товщиною ≈20 см та посилити ним дорожній одяг;
  • розв’язати проблему високої вологості ґрунтів земляного полотна, зокрема, улаштувати дренуючий шар для порятунку перезволожених ділянок дороги;
  • улаштувати ефективну систему водовідведення, у тому числі відремонтувати або замінити 22 залізобетонні водопропускні труби тощо.

Об'єкт капремонту: а/д Н-32 Покровськ – Бахмут – Михайлівка між Мирноградом та Костянтинівкою, подрібнення монолітної цементобетонної плити. Фото Служби автодоріг

Завдяки капремонту буде забезпечено необхідний коефіцієнт надійності для дороги III категорії. Фото Служби автодоріг

Додамо, що для капремонту національної траси Н-32 підрядник ТОВ «Славдорстрой» придбав унікальну дорожню спецтехніку, аналогів яких ще немає в країні. «Impactor 3000H в результаті руйнування дорожнього покриття дозволяє отримати фрагментований залишок. Крім того, при функціонуванні установки відбувається повне відділення цементобетону від металевої арматури і утворення щебеню, придатного для подальшого використання. Робота такої установки, в основі якої лежить використання барабану з масою близько 13 тонн, значно економить фінансові та трудові витрати», – повідомляє підрядник на своїй сторінці у Фейсбук.

Науково-технічний супровід капремонту здійснює Державне підприємство «Державний дорожнiй науково-дослiдний iнститут iменi М.П. Шульгiна». Фото Служби автодоріг 

Крім того, під час ремонту проїзну частину буде розширено на один метр; на об'єкті улаштують шари з щебенево-піщаної суміші та  двошарове асфальтобетонне покриття з верхнім шаром із щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА-20). 

Замовник робіт – Служба автомобільних доріг у Донецькій області. Розробник проекту – ТОВ «Інститут Укрдорпроект». Науково-технічний супровід здійснює Державне підприємство «Державний дорожнiй науково-дослiдний iнститут iменi М.П. Шульгiна» (ДП «ДерждорНДІ»). Джерело фінансування: спеціальний фонд обласного бюджету (кошти від «митного експерименту»).

Сторінка у Facebook 

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Донецькій області