Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » новини » Безпека руху: дорожники нарощують темпи робіт із ліквідації аварійної ямковості (порівняльні таблиці, фото)

Безпека руху: дорожники нарощують темпи робіт із ліквідації аварійної ямковості (порівняльні таблиці, фото)

На автомобільних дорогах загального користування державного значення Донецької області тривають роботи із забезпечення безаварійного проїзду. Ділянки автошляхів, уражені новоутвореними вибоїнами, до виконання оперативних заходів облаштовуються тимчасовими дорожніми знаками: 1.10 «Нерівна дорога», 1.12 «Вибоїна» та 3.29 «Обмеження максимальної швидкості» (відповідно до ДСТУ 8749:2017 «Безпека дорожнього руху. Огородження та організація дорожнього руху в місцях проведення дорожніх робіт»).

 

Роботи у холодну пору року дозволяють, насамперед, покращити умови проїзду, а також уповільнити стрімке руйнування проїзної частини автошляхів, які багато років чекають на поточний середній або капітальний ремонт (із укріпленням основи дорожнього одягу, заміною верхніх шарів асфальтобетонного покриття та доведенням транспортно-експлуатаційних характеристик до нормативних параметрів).

Недотримання міжремонтних строків експлуатації, транспортне навантаження (передусім, перевищення автотранспортом нормативних вагових параметрів) та несприятливі кліматичні умови з року в рік тільки погіршують стан доріг.

Причина швидкої появи аварійних вибоїн на покритті взимку полягає у неспроможності зношених автодоріг протистояти контрастному температурного режиму – частим переходам через 0 °C у поєднанні з різними формами атмосферних явищ: туманами, мрякою, дощами, снігопадами (а влітку, за високих температур повітря, – пластичним деформаціям).

Виникнення вибоїн в осінньо-зимовий період року свідчить про руйнівні процеси в окремих шарах або загальній товщині дорожнього одягу, що впливають на цілісність (міцність, колієстійкість) та морозостійкість усієї конструкції. Порушення дренажу та неналежне поверхневе водовідведення призводить до перезволоження земляного полотна та всіх шарів дорожнього одягу.

Одним словом, автодороги втрачають так званий «коефіцієнт надійності», передбачений проектною документацією об’єктів ремонту для безвідмовної «роботи» дорожнього одягу впродовж нормативного строку служби (тобто відношення довжини міцних ділянок без пошкоджень і деформацій до загальної довжини ділянки автошляху).

Важливо! Ділянки автодоріг, відремонтовані минулого року, змогли протистояти несприятливим кліматичним умовам! Це понад 100 км дорожнього полотна із удосконаленим покриттям, укріпленою основою дорожнього одягу та ефективною системою водовідведення!

Нагадаємо, у 2018 році на замовлення Служби автомобільних доріг у Донецькій області як структурного підрозділу Укравтодору було відремонтовано рекордну для Донеччини (навіть у порівнянні з мирним часом, до початку військового конфлікту) протяжність автошляхів державного значення!

Отже, повертаючись до теми аварійної ямковості: за результатами позапланового обстеження, станом на 06.02.2019 загальна площа ураження новоутвореними вибоїнами проїзної частини міжнародних (М-03, М-04, М-14) і національних (Н-08, Н-15, Н-20, Н-32) трас становила близько 3 тис. м² (дивитись Перелік автодоріг).

Індекс

Назва автомобільної дороги загального користування державного значення

Ураженість, м²

Міжнародні автомобільні дороги

М-03

Київ – Харків – Довжанський

420

М-04

Знам’янка – Луганськ – Ізварине 

400

М-14

Одеса – Мелітополь – Новоазовськ

150

Національні автомобільні дороги

Н-08

Бориспіль – Дніпро – Запоріжжя – Маріуполь

260

Н-15

Запоріжжя – Донецьк

400

Н-20

Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь

360

Н-32

Покровськ – Бахмут – Михайлівка

1 тис. 

Загальна площа:

2 990

Враховуючи масштабний плановий ремонт із ліквідації вибоїн під час будівельного сезону-2018, виконаний за сприятливих погодних умов із застосуванням гарячих асфальтобетонних сумішей; постійне підтримання проїзної частини у належному експлуатаційному стані в осінньо-зимовий період року (у безопадну погоду), показники ураження проїзної частини основних транспортних коридорів I та II категорій наразі не критичні, але суттєві, з огляду на те, що на календарі лише початок лютого.

Куди складніша ситуація зі станом територіальних доріг III та IV категорій, особливо ще невідремонтованими колишніми місцевими дорогами, класифікацію яких було підвищено (з набуттям державного значення) у зв’язку з необхідністю поєднати північ та південь області маршрутами в обхід непідконтрольної території (дивитись КАРТУ).

Про масштаб ураження територіальних доріг ямковістю до проведення весняного комісійного огляду говорити зарано: на даний час новоутворені вибоїни ліквідуються при виявленні – за результатами декадних обстежень проїзної частини підрядником із експлуатаційного утримання на замовлення Служби автомобільних доріг у Донецькій області.

Технологічний процес передбачає: організацію дорожнього руху в місцях проведення ремонтних робіт, очищення місця ремонту від старого матеріалу (пилу/бруду), розігрів місця ремонту, підґрунтовку вибоїни в’яжучим, влаштування органо-мінеральної суміші (або холодного асфальтобетону), ущільнення суміші (ручним трамбуванням або віброплитою) та контроль якості робіт.

Для вживання оперативних заходів із ліквідації аварійної ямковості, щоденної ритмічної роботи виробничих бригад та поповнення запасів органо-мінеральної суміші ДП «Донецький облавтодор» запускає власні асфальтобетонні заводи, які з початком будівельного сезону-2019 виготовлятимуть гарячу асфальтобетонну суміш для виконання традиційних планово-попереджувальних робіт із усунення різного роду локальних деформацій проїзної частини (вибоїн, колійності, сітки тріщин тощо).

Вид робіт

2015 рік

(на автодорогах державного та місцевого значення)

2016 рік

(на автодорогах державного та місцевого значення)

 

2017 рік

(на автодорогах державного та місцевого значення)

2018 рік

(на автодорогах державного значення)

Ліквідація ямковості

255 тис. м²

406,9 тис. м²

393,4 тис. м²

183,1 тис. м²

  • 2015-2017  загальна площа ліквідованих локальних деформацій проїзної частини до реформи децентралізації (передачі автошляхів загального користування місцевого значення на баланс ДонОДА), левову частку робіт виконано за сприятливих погодних умов у рамках експлуатаційного утримання, із застосуванням гарячого асфальтобетону;
  • 2018 – загальна площа ліквідованих локальних деформацій проїзної частини після реформи децентралізації, тобто лише на автодорогах загального користування державного значення (міжнародних, національних, територіальних).

 

Служба автомобільних доріг у Донецькій області звертається до водіїв із проханням бути максимально пильними за кермом – виконувати вимоги Правил дорожнього руху! Обережно об’їжджати ділянки, на яких тривають ремонтні роботи та які позначені попереджувальними, заборонними та наказовими дорожніми знаками!

Підкреслюємо: ліквідація аварійних вибоїн – тимчасовий захід для забезпечення безпеки дорожнього руху! 

Сторінка у Facebook 

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Донецькій області