Служба автомобільних доріг
у Донецькій області

» Прес-центр » події » Слов’янський район: завершено роботи з поточного середнього ремонту «заболоченої» ділянки автодороги Добропілля – Лиман

Слов’янський район: завершено роботи з поточного середнього ремонту «заболоченої» ділянки автодороги Добропілля – Лиман

На півночі регіону закінчено роботи з порятунку кілометрової ділянки автодороги загального користування державного значення Т-05-14 Добропілля – Лиман, км 75+780 – км 76+780. Нагадаємо, проблемну ділянку, розташовану за маршрутом Слов’янськ – Райгородок, дорожники відновлювали технологією холодного ресайклінгу.

Застосування сучасного методу дозволило посилити конструкцію дорожнього одягу за рахунок улаштування додаткового шару зі спеціальної органо-мінеральної суміші. Додатковий шар, заввишки 18 см, улаштований поверх існуючого дорожнього одягу, став міцною основою для нового асфальтобетонного покриття: вирівнюючого шару із дрібнозернистої щільної асфальтобетонної суміші (типу А, марки I) та верхнього шару з щебенево-мастикового асфальтобетону (ЩМА-20).

Як повідомлялось раніше, окрім наявної інтенсивності руху та навантаження великовагового автотранспорту, головною причиною руйнування автошляху були геологічні умови місцевості: ділянка дороги проходить по заболоченій території з підвищеною вологістю ґрунту. Для забезпечення максимального захисту земляного полотна від перезволоження, на об’єкті виконані роботи з улаштування ефективної системи поверхневого водовідведення.

  

Після ремонту: дорожній одяг посилено додатковим шаром із органо-мінеральної суміші. Фото: Служба автодоріг

 

Контроль якості: вимірювання модуля пружності на поверхні дорожнього одягу а/д III категорії Добропілля – Лиман. Фото: Служба автодоріг   

До ремонту: рекомендації щодо поточного середнього ремонту підготували та здійснювали науково-технічний супровід

під час ремонту фахівці ДП «ДерждорНДІ». Фотоархів Служби автодоріг

Контроль якості (висновки ДП «ДерждорНДІ»)

Улаштований шар (за методом холодного ресайклінгу) повністю відповідає проектним геометричним параметрам.

У процесі будівництва було відібрано матеріали для лабораторних досліджень на відповідність вимогам нормативних документів.

Результати лабораторних досліджень ДП «ДерждорНДІ»:

  • матеріали, застосовані для влаштування шару основи дорожнього одягу за методом холодного ресайклінгу (ЩПС С7) підрядною будівельною компанією ТОВ «Данко», відповідають вимогам нормативних документів – ДСТУ Б В.2.7-30;
  • гранулометричний склад та фізико-механічні показники шару органо-мінеральної суміші, обробленої мінеральним в’яжучим за методом холодного ресайклінгу, відповідають вимогам нормативних документів – ВБН В.2.3-218-545:2009 та СОУ 45.2-00018112-061.   

Метод холодного ресайклінгу (довідково)

На відміну від традиційного методу відновлення дорожнього одягу (зняття методом фрезерування застарілого асфальтобетонного покриття та влаштування вирівнюючого і верхнього шарів покриття із гарячої асфальтобетонної суміші), метод холодного ресайклінгу має безперечні переваги:

застаріле асфальтобетонне покриття подрібнюється, «спушуючи» верхній шар; після чого до подрібнених фракцій додається кам’яний матеріал, цемент та бітумна емульсія, створюючи у дорожньому одязі додатковий шар (у даному випадку) товщиною 18 см.

Як повідомлялось раніше, зазначена територіальна дорога є складовою маршруту транзиту в об’їзд окупованої території сполученням північ-південь, адже військовий конфлікт на Українському сході суттєво перекроїв маршрутну карту промислового регіону. Схема об’їзду, запропонована Службою автомобільних доріг у 2015-ому році водіям та перевізникам, лишається альтернативою національній трасі Н-20 Слов’янськ – Донецьк – Маріуполь.

ФОТОГАЛЕРЕЯ

Торік фахівці Державного підприємства «Державний дорожній науково-дослідний інститут ім. М.П. Шульгіна» (ДП «ДерждорНДІ») здійснювали науково-технічний супровід поточного середнього ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення М-03 Київ – Харків – Довжанський, км 673+682 – км 674+500. «Заболочену» ділянку міжнародної траси було відновлено найсучаснішою технологією – методом холодного ресайклінгу.

Перелік об’єктів поточного середнього ремонту на 2017 рік (оновлено)

Прес-служба Служби автомобільних доріг у Донецькій області